Saudi Arabia: Al-Arabiya TV dispute reaches UK court

Issue 1028 - 15 Dec 2016 | 1 minute read

The founder and chairman of Saudi Arabian conglomerate MBI International, Sheikh Mohamed Bin Issa Al-Jaber, is suing the chairman of Middle East Broadcasting Center (MBC), Sheikh Walid Bin Ibrahim Al-Ibrahim, for $62.9m in the UK’s High Court. Al-Jaber claims that in January 2002 he loaned $30m to Al-Ibrahim and his brother Sheikh Majid to help them set up the Al-Arabiya news channel.

Want to read more?

Subscribe to Gulf States Newsletter

View subscription options

Join our community

Sign up for an account to gain:

  • Set up news alerts on the countries and sectors that matter to you.
  • Free access to newsletter articles under 100 words.
  • Free access to GSN View articles articles.

View a selection of Free articles

Explore subscription options

Follow us on Google News